Vår ambition är att alltid ge bästa möjliga service till våra kunder. Vi arbetar efter nedanstående köpvillkor. Alla priser är i svenska kronor inklusive moms. Priset som gäller är det som är angivet den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader presenteras innan kunden bekräftar köpet.

Beställning
Beställningar sker via denna butik på internet. Vissa produkter kan ha ett minsta beställningsantal. Minderårig (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.
Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Genom beställning av varor samtycker Du till att personuppgifter registreras i vårt kundregister. Butiken behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen. Personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som Du som kund lämnar till oss är Coffee & More Sweden AB.
Betalning
Du kan välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den betalningsmetod och det leveranssätt som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet.
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, dvs Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.
Läs mer om Payson här: www.payson.se
Leverans
Leverans sker normalt inom 1-4 arbetsdagar efter mottagandet av betalning och levereras via post.
Ditt paket kommer att skickas på egen risk, men särskild försiktighet vidtas för att skydda ömtåliga föremål. Paketen blir inslagna väl skyddade och med rätt dimension.
Du kan även välja att hämta din vara i vårt café.
Reklamation och returer
OBS! Kontakta alltid oss först vid alla former av returer vare sig det gäller byte eller reklamation.
Om en vara reklameras på grund av att den är felaktig svarar vi för transportkostnaderna. Vid reklamation skall varan skickas tillbaka i oskadat skick till den adress som är angiven på fraktsedeln som följde med Din beställning. En felbeskrivning måste medfölja. Vid reklamation tillämpar Vi bestämmelserna i konsumentköplagen (se www.konsumentverket.se).
Bytesrätt
Enligt lag (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har Du rätt att ångra köpet och frånträda avtalet inom 14 dagar från den dag Du tog emot varan. Varan skall vara oskadad och oanvänd och kvitto skall kunna uppvisas. Eftersom byte inte är en reklamation eller ett fel på varan svarar Du själv för transportkostnader.
Garanti
Vid eventuell tvist har Du möjlighet att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Vid frågor kontakta oss gärna via mail info@coffeemore.se.

Vänligen,

Coffee & More Sweden AB
Torget 4
931 31 Skellefteå
info@coffeemore.se
0910 – 21 15 10